Klatka piersiowa – rola w treningu

klatka piersiowa

Klatka piersiowa z wielu względów odgrywa ważną rolę w ćwiczeniach zarówno kulturystycznych, jak i czysto hobbistycznych. Dzieje się tak głównie z uwagi na walory estetyczna dobrze rozwiniętych mięśni klatki piersiowej. Ponadto trzeba pamiętać, także o tym, że górne partie mięśniowe w przypadku ich prawidłowego rozwinięcia powoduje, że cała postawa ulega poprawie i odciąża jednocześnie kręgosłup. Jednocześnie trzeba wskazać, że mięśnie klatki piersiowej tworzą aż trzy osobne grupy: powierzchniowe, głębokie oraz przeponę. Wszystkie one mają swoje osobne zadania i zupełnie inną estetykę.

Podział mięśni klatki piersiowej

Ponadto trzeba wskazać, że mięśnie powierzchniowe dzielą się na: mięsień piersiowy większy, mięsień piersiowy mniejszy, mięsień podobojczykowy, mięsień zębaty przedni. Szczególnym mięśniem klatki piersiowej jest przepona, która stanowi ścianę pomiędzy klatką piersiową a jamą brzuszną. Warto przy wskazać, że tak jak inne partie można ją ćwiczyć, co poprawia wydolność oddechową oraz uskutecznia dykcję i emisję głosu.

Podstawowy plan treningowy na klatkę piersiową wygląda następująco:

  • Wyciskanie leząc 4×12
  • Wyciskanie na ławce skośnej 4×10
  • Rozpiętki 3×12

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *