Co najlepiej jeść po treningu ?

breakfast-1209260_1920Podczas treningu tracimy wiele energii i często czujemy głód. Najlepiej wówczas sięgnąć po posiłek, który będzie złożony z białek i węglowodanów. Dzięki takiemu połączeniu dochodzi do uwolnienia insuliny w organizmie i wówczas zachodzi odbudowa glikogenu.

Najlepiej zaserwować sobie posiłek potreningowy jakieś 40 minut po treningu.

Jest to bardzo ważne, gdyż utrata energii i węglowodanów a następnie nie uzupełnienie ich, by zregenerować mięśnie mogłoby doprowadzić do poważnych zaburzeń. Taki posiłek to może być owoc, na przykład banan, wafle ryżowe czy też odżywka białkowa. Gdy mamy więcej czasu i możliwości kulinarne to możemy przygotować bardziej wymagający posiłek typu: chude mięso z makaronem lub ryżem. Po treningu najlepiej jest unikać wszelkich tłuszczów, gdyż wpływają one wówczas niekorzystnie, gdyż spowalniają wchłanianie węglowodanów i białka. Błędne jest natomiast przekonanie, że po treningu nie powinno się jeść z obawy przed przytyciem. Po wysiłku fizycznym, organizmowi koniecznie trzeba dostarczyć energii i wówczas stosując się do takich zasad, możemy oczekiwać efektów.

2 thoughts on “Co najlepiej jeść po treningu ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *